Világszerte egyre nagyobb az igény a mentes-élelmiszerek iránt. A magyar fogyasztók is lépést tartanak a trendekkel és mind többen keresik a csökkentett zsír- és szénhidráttartalmú,  gluténmentes vagy hozzáadott cukrot nem tartalmazó ételeket – derült ki a TÉT Platform közelmúltban végzett reprezentatív kutatásából.

Mit szeretnek enni az emberek? Mi az az élelmiszer, amit szívesen megkóstolnak, megvásárolnak?  Egy biztos: egyre tudatosabbak vagyunk ezen a téren is.  Már nem feltétlenül csak az ár és a mennyiség a legfőbb szempont. Egy közelmúltban végzett reprezentatív kutatás szerint az élelmiszerek vásárlásakor nagyon fontos a frissesség (a válaszadók 60 százaléka szerint), az ízletesség (52%), a minőség (49%) és az ár (45%).

Ami ennél is érdekesebb, hogy a válaszadók 74 százaléka kifejezetten keresi a „mentes” termékeket.  A tej-, laktóz- vagy gluténmentes mellett népszerűek a cukor-, szója- vagy éppen tartósítószer-mentes ételek. Mindez azt jelenti, hogy nem pusztán az ételallergiában vagy cukorbetegségben szenvedők figyelnek oda, hanem mindannyian egy kicsit tudatosabbak lettünk az elmúlt években.  Itt érdemes azt is megjegyezni, hogy a mentes egyáltalán nem egyenlő a hiányossal, mint ahogyan ezt néhányan gondolják. A mentes termékekben ugyanúgy megtalálhatók a tápanyagok, vitaminok és nem utolsó sorban az ízek is. Csak bizonyos, sokak számára allergiát vagy hosszú távon egészségügyi kockázatot rejtő  összetevőket hagynak el a mentes termékekből. Ilyenek például elsősőrban a tartósítószerek, a mesterséges adalékanyagok, vagy a szója, a tej, a laktóz, a glutén, a cukor.

A mentes tehát ≠ a hiányossal. De erről később majd részletesen is írok nektek.

Az is kiderült, hogy a zsír- és sószegény termékeket kevesebb alkalommal választjuk. Érdemes lenne ebben is tudatosabbnak lennünk, hiszen például sóból a WHO által meghatározott maximum (5 g/nap) érték felett fogyasztanak a magyarok. Az átlagos sóbevitel nőknél 12 gramm, míg férfiaknál 17,2 gramm naponta.

És akkor itt is álljunk meg egy pillanatra, hiszen a só- és zsírbevitel kapcsán is számos tévhittel találkozunk. Szervezetünknek szüksége van a sóra, például az emésztéshez. A túlzott só-fogyasztás azonban tényleg egészségügyi kockázatot jelent. A kulcsszó tehát a mértékletesség. Ugyanígy van ez a zsír esetében is. A zsírokat véglegesen száműzni az étrendünkből ugyanolyan hiba, mint semmit sem tenni ellene. Válaszd az arany középutat, de került a transz- és a telítetlen zsírsavakat.

Tehát bőven van még mit tenni az egészséges életmód érdekében, de szerencsére egyre többen vagyunk, akik szeretnének egészségesebben élni, jobban, kiegyensúlyozottabban táplálkozni.

Csak így tovább!

 

Kövess minket   @Instagramon

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Rendelek

Kedves Megrendelőink!

Bizonytalan időre konyhánk zárva tart így sajnos nem tudunk megrendeléseket teljesíteni.
Köszönjük megértéseteket!

FreshEra

A weboldal további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A jobb felhasználói élmény érdekében a sütik alapértelmezetten engedélyezve vannak ezen a weboldalon. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a weboldal használatára, vagy az “Elfogadás” gombra kattint, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás